مجله علمی خبری تفریحی آموزشی

ساخت وبلاگ

نکات مهم در اجرای کمپین تبلیغات CPA

همه ما زمانی که میخواهیم یک کمپین تبلیغات آنلاینی را برای وب سایت یا اپلیکیشن خود استارت بزنیم ابتدا بررسی زیادی خواهیم داشت که کدام نوع از تبلیغات انلاین برای مورد ما می تواند مفید باشد. با مشاوران مختلف صحبت می کنیم و در نهایت به یک جمع بندی خواهیم رسید. به فرض اینکه بخواهیم کمپین تبلیغات CPA یا همان هزینه به ازای فعالیت یا اکشن کاربر را استارت بزنیم قطعا ایده آل ترین حالت ممکن رو میخواهیم یعنی اثربخشی فوق العاده و خوب. بنابراین لازم است بدانیم برای اثر بخشی این کمپین چه نکاتی را باید اهمیت داد و مورد توجه قرار داد.

در دنیای مراودات الکترونیکی هیچ نسخه‌ی از پیش تعیین‌شده‌ای برای داشتن یک کمپین CPA یا هزینه به ازای فعالیت خوب وجود ندارد. هر کسب‌و‌کار آنلاینی حاشیه، قیمت و هزینه‌های اجرایی خود را دارد. مهم‌ترین فاکتور در چارچوب‌بندی یک کمپین CPA مطلوب، درک عوامل یاد شده است که به کسب‌و‌کار‌ها اجازه می‌دهد نسبت به هزینه‌هایشان در قبال جذب مشتری جدید، دید قابل قبولی به دست بیاورند. جدا از این موارد، عوامل زیر به طور کلی بر کیفیت یک کمپین CPA تاثیر می‌گذارند:

 
تبلیغات CPA
 
  • میزان رشد کسب‌و‌کار:
    آیا کسب‌و‌کار شما در مرحله‌ای است که حاشیه‌ی سود برایتان در اولویت‌های اول، دوم یا سوم قرار می‌گیرد؟ یا در مرحله‌ی رشد هستید و توان قربانی کردن سود در ازای دیده شدن را دارید؟ تعریف دقیق اهداف و ریسک‌ها در تعیین معیارهای راضی‌کننده، نقشی اساسی دارند.
  • بودجه:
    محدودیت بودجه‌ی بازاریابی معمولاً به محافظه‌کاری در هزینه‌های تبلیغات می‌انجامد. اگر در هزینه‌های تبلیغاتی خود با محدودیت مواجه هستید بهتر است روی اهدافِ در دسترس‌تری تمرکز کنید که نرخ تبدیل بالایی دارند. با بالا رفتن بودجه می‌توانید کمپین خود را گسترش داده و به سراغ اهدافی با نرخ تبدیل پایین‌تر و هزینه‌ی بالاتر به ازای اکشن بروید.
  • مجری تبلیغات:
    جایی که هزینه‌های تبلیغاتی خود را در آن خرج می‌کنید تا حد زیادی متأثر از عواملی است که در فاکتور «میزان رشد کسب‌و‌کار» به آنها پرداختیم. بازاریابی مشارکتی، کمپین‌های تبلیغات کلیکی و بازاریابی محتوایی، هر یک انتظارات و نتایج مطلوب متفاوتی دارند. برای نمونه، محتوا ممکن است در کوتاه مدت نرخ تبدیل پایین‌تری داشته باشد اما یکی از پیشران‌های اصلی آگاهی از برند شما تلقی گردد.
  • تعریف اکشن:
    CPA معمولاً به هزینه‌ی جذب مشتریانی گفته می‌شود که حاضرند پول بپردازند. اما همین عنوان به کمپین‌هایی که بر این اساس تعریف می‌شوند نیز اطلاق می‌شود؛ با این توضیح که می‌توان عمل مورد نظر را بر اساس نیاز‌ها و اهداف کسب‌و‌کار تعریف کرد. رویه‌ی مطلوب این است که CPA به عنوان معیاری کلی در نظر گرفته شود که تبدیل‌های ثانویه را به تبدیل اصلی (کسب درآمد) متصل می‌کند.
  • دنبال کردن آمار و ارقام:
    به عنوان یک قانون کلی در کسب‌و‌کار، زیر نظر داشتن و مسلط بودن بر آمار و ارقام معنادار می‌تواند نتایج مثبتی در بر داشته باشد. شما با دنبال کردن شاخص‌های کلیدی کمپین خود و تلاش برای بهبود هرچه بیشتر آنها می‌توانید در ادامه کیفیت کمپین‌های خود را افزایش دهید.
 

منبع: https://raykaad.com/cost-per-action/

مجله علمی خبری تفریحی آموزشی...
ما را در سایت مجله علمی خبری تفریحی آموزشی دنبال می کنید

برچسب : تبلیغات CPA, نویسنده : بیگ مگ bigmag بازدید : 271 تاريخ : شنبه 23 اسفند 1399 ساعت: 18:02

واکسن کرونا

واکسن بیماری کروناویروس ۲۰۱۹ به انگلیسی: COVID‑19 vaccine واکسن‌هایی هستند که با هدف ایجاد ایمنی اکتسابی علیه بیماری کروناویروس ۲۰۱۹ (کووید‑۱۹) در حال طراحی، ساخت یا تولید هستند. اقداماتی که در گذشته به منظور تهیه واکسن علیه بیماری‌های کروناویروسی مانند نشانگان تنفسی حاد و نشانگان تنفسی خاورمیانه انجام شد، باعث افزایش اطلاعات در مورد ساختار و عملکرد کروناویروس‌ها شده‌است. این اطلاعات به دانشمندان کمک می‌کند که با سرعتی بالاتر از حد معمول، واکسن‌هایی متعدد و نوآورانه برای مقابله با کووید‑۱۹ طراحی و تولید کنند.

وضعیت مجوز استفاده از واکسن‌های کووید-۱۹ در کشورهای مختلف

  • Approved for general use, mass vaccination underway
  • EUA (or equivalent) granted, mass vaccination underway
  • EUA granted, limited vaccination
  • Approved for general use, mass vaccination planned
  • EUA pending

تا ژانویه ۲۰۲۱ تعداد ۶۹ واکسن پیشنهادی در مرحله کارازمایی بالینی هستند که شامل ۴۳ واکسن در فازهای ۱ و ۲ و ۲۶ واکسن در فازهای ۲ و ۳ هستند. در فاز ۳ چندین واکسن پیشنهادی دارای تأثیری ۹۵درصدی در جلوگیری از ابتلا به کووید-۱۹ گزارش شده‌اند. تا ژانویه ۲۰۲۱ تعداد ۹ واکسن حداقل از یک کشور مجوز استفاده درمانی برای تزریق و استفاده عمومی را دریافت کرده‌اند. این واکسن‌ها شامل دو واکسن RNAواکسن کووید-۱۹ فایزر و واکسن کووید-۱۹ مدرنا، سه واکسن غیرفعال کروناواک، BBIBP-CorV و BBV152)، سه واکسن وایرال وکتور (اسپوتنیک ۵، ای‌زددی۱۲۲۲ و Ad5-nCoV) و یک واکسن پپتیدی (EpiVacCorona) می‌باشند. بسیاری از کشورها اولویت دریافت واکسن را به گروه‌های جمعیتی با خطر بالا مانند افراد مسن و افراد در معرض ابتلا مانند کادر درمانی اختصاص داده‌اند. طبق آمار رسمی تا ۳۰ ژانویه ۲۰۲۱ حدود ۹۵ میلیون دوز واکسن در سراسر دنیا به افراد تزریق شده‌است. فایزر، مدرنا و آسترازنکا پیش‌بینی کرده‌اند که تا پایان سال ۲۰۲۱ می‌توانند ۵/۳ میلیارد دوز واکسن تولید کنند که این تعداد می‌تواند حدود ۳ میلیارد نفر را واکسینه کند. تا ماه دسامبر بیش از ۱۰ میلیارد دوز واکسن توسط کشورهای مختلف، پیش سفارش شده‌اند. حدود نیمی از این تعداد توسط کشورهای ثروتمندی خریداری شده‌اند که در مجموع تنها ۱۴ درصد از جمعیت دنیا را شامل می‌شوند.

منبع:ویکی پدیا

مجله علمی خبری تفریحی آموزشی...
ما را در سایت مجله علمی خبری تفریحی آموزشی دنبال می کنید

برچسب : کرونا, نویسنده : بیگ مگ bigmag بازدید : 210 تاريخ : شنبه 23 اسفند 1399 ساعت: 17:48

چگونه بهترین ارائه‌دهنده‌ی خدمات CPI را برای خود پیدا کنیم؟

چند مورد وجود دارد که هنگام انتخاب ارائه‌دهنده یا مجری کمپین‌های تبیلغات نصبی خود باید مد نظر قرار دهید. یک کمپین CPI با هدفگیری درست معمولاً موفقیت‌آمیز خواهد بود؛ اما همه چیز به جزئیات بستگی خواهد داشت. به این ترتیب بد نیست در هر کمپین، موارد زیر را مد نظر قرار دهید:

  • شبکه‌ی تبلیغاتی یا مجموعه اپلیکیشن
    آیا ارائه‌دهنده‌ی مورد نظر با شبکه‌های تبلیغاتی کار می‌کند یا مجموعه‌ای مشخص از اپلیکیشن‌های طرف حساب دارد که می‌تواند رویشان به درج تبلیغ بپردازد؟ مورد اول گستره‌ی بزرگ‌تری را شامل می‌شود اما دومی می‌تواند به معنای هدفگیری بهتر باشد؛ به ویژه اگر اپلیکیشن‌های یاد شده به دسته‌بندی مشخصی تعلق داشته باشند. این موضوع ما را به مورد بعدی می‌رساند.
  • موقعیت ارائه‌دهنده در بازار:
    آیا ارائه‌دهنده‌ی کمپین CPI شما در طیف گسترده‌ای از اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها تخصص دارد یا در نوع خاصی از آنها؟ یک بار دیگر باید اشاره کرد که این به تصمیم شما بستگی دارد که آیا گستردگی کمپین برایتان بیشتر اهمیت دارد یا دقت آن در هدفگیری. پاسخ این سوال باید با توجه به ویژگی‌های اپلیکیشنی که قصد تبلیغ آن را دارید داده شود.
  • معیارها:
    بهره‌مندی از یک مجموعه معیار مشخص و تعریف شده‌ی دوطرفه می‌تواند بسیار راهگشا باشد چرا که عدم هماهنگی میان معیار‌های طرفین معمولاً نتیجه‌ی خوبی در بر نخواهد داشت. برای مثال اگر دانلود اپلیکیشن شما رایگان و در عوض برای درآمدزایی به پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای وابسته است، دانلود یا نصب آن به تنهایی نمی‌تواند معیار خوبی برای سنجش میزان بازگشت سرمایه‌گذاری یا همان نرخ ROI آن باشد. در این صورت باید دقت داشته باشید پرداخت خود را به رخدادی منوط کنید که برایتان ارزشی فراهم می‌کند. این ارزش می‌تواند اولین خرید، اولین پرداخت مشخص و یا رسیدن به مرحله‌ی مشخصی از بازی باشد (کمپین‌های CPA). معیار‌های شما هرچه که باشند، پلتفرمی که انتخاب می‌کنید باید بتواند ابزار مناسبی برای اندازه‌گیری آنها در اختیارتان قرار دهد.
  • نرخ ها:
    طبیعی است شما هم مثل هر کسب‌و‌کار دیگر تمایل داشته باشید برای تبلیغات موبایلی خود قیمت مناسبی پرداخت کنید. سنجش میانگین نرخ این خدمات به عوامل زیادی بستگی دارد اما هزینه‌های دیگری نیز ممکن است با این فرایند همراه شوند که باید آنها را نیز مد نظر قرار دهید؛ از جمله کمیسیون خود پلتفرم، شبکه‌ی تبلیغاتی طرف حساب یا خود این فرایند. در نظر داشته باشید لزوماً نمی‌توان از همه‌ی این هزینه‌ها عبور کرد اما مهم است که حداقل از هزینه‌های خود آگاهی کاملی داشته باشید تا بودجه‌ی مناسب‌تری برای تبلیغات CPI خود در نظر بگیرید. این‌ها برخی از مواردی هستند که برای راه‌اندازی کمپین‌های CPI هنگام انتخاب مجری تبلیغات موبایلی خود باید مد نظر قرار دهید.
 
تبلیغات نصبی
 

محاسبه هزینه تبلیغات نصب اپلیکیشن یا تبلیغات نصبی از چه فرمولی انجام میشود؟

برای شروع، در اختیار داشتن یک تعریف جامع و کامل کمک زیادی به شما خواهد کرد. یکی از بهترین و جامع‌ترین تعاریفی که برای مدل CPI ارائه شده این است: «تبلیغات CPI یا Cost per Install مختص اپلیکیشن‌های موبایلی هستند. در یک کمپین CPI تبلیغ‌دهنده در تلاش برای افزایش تعداد نصب یک اپلیکیشن، آگهی‌های دیجیتالی خود را روی طیف مشخصی از رسانه‌ها قرار می‌دهد. برند تبلیغ‌دهنده تنها به ازای هر نصب جدیدی که برای اپلیکیشن اتفاق می‌افتد متعهد به پرداخت مبلغ یا نرخ مشخصی خواهد بود».

 
تبلیغات نصبی
 

منبع: https://raykaad.com/cost-per-install/

مجله علمی خبری تفریحی آموزشی...
ما را در سایت مجله علمی خبری تفریحی آموزشی دنبال می کنید

برچسب : تبلیغات cpi, نویسنده : بیگ مگ bigmag بازدید : 253 تاريخ : شنبه 23 اسفند 1399 ساعت: 16:36

خشک‌شویی چیست؟

خشک‌شویی یکی از روش‌های شستشو و پاک کردن لباس می‌باشد. از آنجا که در این روش از آب استفاده نمی‌شود خشک‌شویی نام گرفته‌است. مولکول‌های آب بسیار قطبی هستند و هنگام شستشو با آب بسیاری از تارهای پارچه آب را به خود جذب می‌کنند و از شکل می‌افتند. به خصوص برای لباس‌های دارای بافت‌های مخلوط مانند کت و شلوار و پالتو، شستشو با آب سبب از بین رفتن فرم و حالت آن‌ها می‌شود. با استفاده از مواد حلال و شوینده غیر قطبی لباس شکل خود را حفظ می‌کند، و در عین حال لکه‌ها از بین می‌روند (ویکی پدیا).

روش شست‌وشو در خشکشویی ؟

در این روش لباس‌ها را درون دستگاه مخصوصی قرار می‌دهند و یک محلول شیمیایی را به آن اضافه می‌کنند. پس از تمام شدن مدت زمان شستشو، وقتی لباس را از داخل دستگاه بیرون می‌آورند، به‌طور کامل خشک است. خشک‌شویی‌ها برای برداشتن لکه روی لباس‌ها از اصول انحلال پذیری استفاده می‌کنند. این‌کار در دو مرحله انجام می‌گیرد، ابتدا لکه توسط یک جسم نرم‌کننده شل می‌شود سپس با فشار زیاد برداشته می‌شود. حلال مورد استفاده در این روش باید بتواند ذرات ریز روغن و چربی موجود در رشته‌های لباس را در خود حل کند. یکی از محلول‌های شیمیایی متداول که برای شستشو با این روش استفاده می‌شود، پرکلر پلی‌اتیلن یا پر کلر اتیلن است. این محلول شبیه بنزین است و به شکل مایع سنگینی است که هر لیتر آن در حدود سه کیلوگرم وزن دارد. پرکلر بو ندارد و خاصیت ضد عفونی‌کننده داشته و از بید زدن لباس نیز جلوگیری می‌کند. تترا کلرو اتن از دیگر انواع محلول‌های قابل استفاده در خشک‌شویی است. این ماده که فرار و اشتعال ناپذیر است حلال مناسبی برای لکه‌های روغنی و گلیسیرین می‌باشد. دی‌اکسید کربن مایع نیز از جدیدترین حلال‌ها است که برای تمیز کردن لکه‌های پارچه نیز کاربرد دارد. این ماده غیرسمی و غیرقابل اشتعال است (ویکی پدیا) .

 
خشکشویی آنلاین
 

خشکشویی آنلاین

امروزه با توحه به اینکه همه مردم به سمت گوشی های هوشمند روی آورده اند. بسیاری از خدمات از حالت سنتی و آفلاین به آنلاین روی آورده اند. البته آنلاین شدن خدمات فقط به علت همه گیر شدن گوشی های هوشمند نیست بلکه بستر اینترنت آغاز ارائه خدمات به صورت آنلاین بود. خشک شویی از جمله خدماتی است که در از گذشته بسیار مورد استفاده مردم بوده و هست. بنابراین ارائه آن به صورت آنلاین چه در بستر وب سایت و چه در بستر اپلیکیشن بسیار مورد استقبال مورد قرار گرفت. خشکشویی آنلاین تفاوت خاصی با خشکشویی آفلاین ندارد. در خشکشویی آنلاین عینا همان خدماتی ارائه می شود که در خشک شویی آفلاین یا سنتی ارائه میشود. اما جنس ارائه خدمات متفاوت است یعنی شما در منزل خود و مادامی که پای کامپیوتر یا تلفن همراه خود هستید، درخواست خود را ثبت میکنید. خدمات کلی که هر خشکشویی آنلاینی ارائه می‌دهد عبارتند از: خشکشویی لباس، شستشوی مبل یا مبل‌شویی آنلاین و رنگرزی لباس. ما از واژه آنلاین استفاده می‌کنیم زیرا تمام فرآیند کاری از شروع ثبت سفارش تا دریافت و تحویل کالا به صورت آنلاین انجام می‌شود. همانطور که در منزل یا محل کار خود هستید می‌توانید با نصب اپلیکیشن یا در بستر وب سایت سفارش خود را ثبت کنید و دیگر نگران اتلاف وقت و ماندن در ترافیک‌های سنگین نباشید. در خشکشویی آنلاین دیگر نیاز نیست زمانی را برای انجام امور خشکشویی هزینه کنید و این زمان می‌تواند برای انجام امور مهمتر زندگی‌تان صرف شود. سایر خدماتی که خشکشویی آنلاین انجام می دهد:

مجله علمی خبری تفریحی آموزشی...
ما را در سایت مجله علمی خبری تفریحی آموزشی دنبال می کنید

برچسب : خشکشویی آنلاین, نویسنده : بیگ مگ bigmag بازدید : 211 تاريخ : شنبه 23 اسفند 1399 ساعت: 19:22

تبلیغات CPI یا تبلیغات نصبی چیست؟

عنوان CPI یا هزینه به ازای نصب ممکن است به شکلی ساده انگارانه ماهیت این فرایند را آسان نشان دهد. همان‌گونه که پیشتر توضیح دادیم و از نام آن نیز برمی‌آید، در تبلیغات نصبی (تبلیغات نصب اپلیکیشن)، تبلیغ‌دهنده زمانی هزینه‌ی تبلیغات خود را می پردازد که نصب جدیدی اتفاق افتاده باشد. آنچه در ادامه آمده به شما کمک می‌کند زیر و بم مدل CPI را بهتر درک کنید، اصول بازاریابی CPI (افزایش نصب اپلیکیشن) را بفهمید و پیش از راه‌اندازی کمپین خود، از تفاوت‌های آن با دیگر انواع تبلیغات موبایلی آگاهی یابید.

تبلیغات CPI یکی از شیوه‌هایی است که به واسطه‌ی آن می‌توان نسبت به بودجه‌ی تبلیغاتی و آورده‌ی آن دیدی تقریبی به دست آورد. در این مدل، تبلیغ‌دهنده تنها زمانی هزینه‌ی تبلیغ را می‌پردازد که نصب تازه‌ای به واسطه‌ی آن صورت گرفته باشد، نه صرفاً به خاطر دیده شدن آگهی . این موضوع باعث می‌شود پلتفرم‌های تبلیغاتی سعی کنند آگهی‌ها را در جایگاه‌هایی با نرخ تبدیل (Conversion Rate) بالا قرار دهند و آنها را به سمت مخاطب مناسب هدف بگیرند. با توجه به ارزش بالاتری که نصب اپلیکیشن نسبت به دیده شدن آگهی دارد، هزینه‌ی کمپین‌های CPI نیز به همین نسبت بالاتر خواهد بود. این میزان بسته به پلتفرم (iOS یا Android)، نوع آگهی و عوامل دیگر متغیر است.

 
تبلیغات نصبی
 

آیا می توان به تبلیغات نصب اپلیکیشن یا تبلیغات CPI تکیه کرد؟

در ماه می سال 2016، یکی از معتبرترین شرکت‌های تبلیغات موبایلی و تبلیغات اینترنتی در جهان، نمایش آمار‌های مربوط به کمپین‌های CPI مشتریانش را در گزارش‌های دوره‌ای عملکرد خود متوقف کرد. توجیه شرکت یاد شده برای این کار این بود: «مدل CPI هنوز نقش ویژه‌ی خود را دارد، اما در ارزیابی میزان موفقیت بازاریابی اپلیکیشن‌ها دیگر نباید آن را جزو معیار‌های اصلی به حساب آورد». منطق این حرف از گزارش‌های فزاینده‌ای نشأت می‌گرفت که از فروکش کردن «تب اپلیکیشن» میان کاربران موبایل خبر می‌دهند. بر اساس این گزارش‌ها، کاربران موبایل این روز‌ها به نسبت گذشته اپلیکیشن‌های کمتری نصب می‌کنند و از این تعداد نیز تعداد محدود‌تری را مورد استفاده قرار می‌دهند. به همین دلیل صرف نصب یک اپلیکیشن نمی‌تواند کماکان معیار خوبی برای سنجش میزان موفقیت آن باشد. اما با تمام این حرف‌ها، وقتی به جای محصولی که اساساً برای فروش اینترنتی در نظر گرفته شده صحبت از تبلیغ خود اپلیکیشن در میان باشد، CPI کماکان نسبت به CPM شاخص معتبر‌تری است. CPI برای اپلیکیشن‌های بازی نیز همچنان معیار فوق‌العاده‌ای به حساب می‌آید، به ویژه اگر پرداخت آن منوط به تحقق دستاوردی مشخص در آن بازی شود که به نوبه‌ی خود نشانه‌ی بسیار قوی‌تری از تعامل کاربر با آن نرم‌افزار خواهد بود تا صرفاً نصب برنامه. واضح است که ارائه‌دهندگان تبلیغات CPI از فروکش کردن تب اپلیکیشن در میان کاربران آگاهی دارند؛ این اطلاعات الفبای کارشان است. در ثانی راه‌های متعددی وجود دارد که از طریق آنها می‌توان به مدل هزینه به ازای نصب اهمیت ویژه‌ای بخشید و بر میزان موفقیت کمپین‌های CPI افزود. معیار‌های دیگری که در کنار CPI می‌توانید مد نظر قرار دهید Cost per Loyal User، Cost per Engagement یا Cost per Purchase (پرداخت به ازای خرید) هستند که مرز میان تعاریف آنها روز به روز در حال محو‌تر شدن است. این موارد را به طور کلی می‌توان زیر چتر تبلیغات CPA یا Cost per Action مخاطب قرار داد.

 

منبع: تبلیغات نصب اپلیکیشن

مجله علمی خبری تفریحی آموزشی...
ما را در سایت مجله علمی خبری تفریحی آموزشی دنبال می کنید

برچسب : تبلیغات نصبی , نویسنده : بیگ مگ bigmag بازدید : 284 تاريخ : دوشنبه 25 اسفند 1399 ساعت: 20:14

تاریخچه مواد شوینده لباسشویی

مواد شوینده ای که برای هر نوع شستشویی استفاده میشوند هم مانند سایر مواد دیگر دارای یک تاریخچه هستند. اینکه چطور شده که ما امروز مواد مختلف و شوینده های متنوع استفاده می کنیم و گاها از نتیجه آنها شگفت زده می شویم. فرقی نمیکند که شما مواد قابل شستشوی خود اعم از لباس، پرده و ... را چگونه پاکیزه می کنید. شستشوی شما دستی باشد یا آن را به خشکشویی آنلاین یا خشک شویی آفلاین می سپارید.

تاریخچه مواد شوینده لباس از حدود زمان جنگ جهانی دوم آغاز می شود. علی رغم اینکه از محصولات صابون برای تمیز کردن بدن و لباس تا زمان مصری ها استفاده می شد ، در طول جنگ جهانی دوم پوسته های صابون از کار افتادند. مواد شوینده لباس ، روش ارزان تر و کارآمدتری را برای تمیز کردن ارائه می دهد.

 
خشکشویی آنلاین
 

شوینده در واقع صابون نیست. مواد شوینده لباسشویی یک ترکیب شیمیایی است که به تمیز کردن لباس در ماشین لباسشویی کمک می کند زیرا به معلق نگه داشتن آلودگی در آب کمک می کند. وقتی صحبت از تمیز کردن لباس می شود ، ماشین لباسشویی مهم است ، نه مواد شوینده. ماشین لباسشویی از آب و فشار آب برای شل شدن آلودگی لباس استفاده می کند. مواد شوینده به از بین بردن موانع بین مولکول های آب کمک می کند تا آب کاراتر باشد. مواد شوینده همچنین به حالت معلق نگه داشتن خاک کمک می کند تا هنگام تخلیه آب ، آن را شسته شود.

از نظر تاریخی ، صابون استاندارد وقتی لباس با دست خرد می شد یا در رودخانه شسته می شد ، استفاده می شد. در زمان مصریان باستان و بابلی ها ، صابون از چربی و خاکستر حیوانی ارائه می شد. Lye در نهایت به یک محصول صابون محبوب تبدیل خواهد شد. صابون در دوران قرون وسطی به کار شیطان تبدیل شد. انزجار از تمیز کردن بدن و لباس منجر به کاهش محصولات صابونی شد که به گفته برخی از مورخان در گسترش طاعون سیاه (که به طور کلی توسط کک بر روی موش منتقل می شود) نقش داشته است ، زیرا مردم بسیار کثیف بودند.

مواد شوینده در ماشین لباسشویی مدرن

صابون های استاندارد و مبتنی بر چربی نسبت به مکانیک داخلی ماشین های لباسشویی بسیار خشن هستند. مواد شوینده مدرن لباسشویی یک پاک کننده بر پایه قلیایی تهیه می کنند که به آب در تمیز کردن لباس کمک می کند ، اما مواد شوینده مدرن به دلیل خراب نشدن مواد شوینده برای محیط زیست مضر است. در واقع ، یک بار در آب ، مواد شوینده باقی مانده و می توان آن را مشاهده کرد که در مخازن ، شکسته شدن آب و حتی در آب زیر زمین کف می کند ، اگرچه "تمیز" شده است. دانشمندان مدرن برای کمک به کاهش میزان آلودگی آب که مواد شوینده لباسشویی ایجاد می کنند ، روی محصولات سالم سبز کار می کنند.

منبع: lovetoknow.com

مجله علمی خبری تفریحی آموزشی...
ما را در سایت مجله علمی خبری تفریحی آموزشی دنبال می کنید

برچسب : خشکشویی آنلاین ,خشکشویی ,خشکشویی لباس , نویسنده : بیگ مگ bigmag بازدید : 197 تاريخ : شنبه 23 اسفند 1399 ساعت: 19:22

تبلیغات کلیکی یا تبلیغات cpc دارای یک فرمول محاسبه است:

مدل «هزینه به ازای کلیک» معیاری برای محاسبه‌ی مخارجی است که تبلیغ‌دهندگان برای هر کلیک روی آگهی تبلیغاتی‌شان می‌پردازند. از آنجایی که قیمت‌های یک کمپین CPC ممکن است به واسطه‌ی حجم ترافیک، تعداد رقبا و غیره در طول اجرا تغییر کند، هزینه‌ی نهایی یک کمپین CPC را از تقسیم هزینه‌ی کل بر تعداد کل کلیک‌ها محاسبه می‌کنند. دو شیوه‌ی متفاوت برای محاسبه‌ی هزینه‌ی تبلیغات به ازای کلیک وجود دارد: یکی تعیین نرخ ثابت به ازای هر کلیک، و دیگری مزایده بر اساس پیشنهاد قیمت یا Bid. در هر دو حالت تبلیغ‌دهنده باید ارزش بالقوه‌ای که از هر کلیک ناشی می‌شود را در نظر بگیرد. ارزش یاد شده به بازدیدکننده‌ی مورد انتظار تبلیغ‌دهنده و عایدی کوتاه‌مدت و بلند‌مدت حاصل از این بازدید (معمولاً درآمد) بستگی خواهد داشت. مثل انواع دیگر تبلیغات، در تبلیغات CPC نیز هدفگیری حرف اول را می‌زند. منافع مخاطب هدف، نیت او، موقعیت جغرافیایی و روز و ساعت از جمله عواملی هستند که معمولاً در کمپین‌های CPC دخالت دارند.

حال که متوجه شدیم هزینه کمپین تبلیغات کلیکی از چه طریقی محاسبه میشود بهتر است مروری بر نقاط قوت و نقات ضعف تبلیغات کلیکی نیز داشته باشیم. در ادامه به این موارد به صورت تایتل وار اشاره شده است.

نقاط قوت تبلیغات کلیکی:

  • دنبال کردن آمار کلیک به شدت سرراست است؛ کاربر یا روی یک آگهی کلیک کرده یا نکرده.
  • تبلیغ‌دهنده تنها در ازای کلیک‌هایی که روی آگهی شده هزینه پرداخت می‌کند؛ یعنی بازدید‌ها رایگان هستند.
  • ریسک هزینه‌ی بیش از اندازه و بی‌بازده روی تبلیغات کاهش می‌یابد چرا که تنها بابت ترافیکی هزینه پرداخت می‌شود که در واقع به سمت سایت تبلیغ‌دهنده هدایت شده است.
  • در اغلب مواقع می‌توان به صورت لحظه‌ای هزینه‌ی کلیک یا بودجه‌ی کمپین تبلیغاتی را بنا به نیاز تغییر داد.
  • کمپین‌های CPC که به درستی طراحی و بهینه‌سازی شده باشند می‌توانند ترافیک قابل توجهی به سمت تبلیغ‌دهنده هدایت کنند.
  • تبلیغات CPC برای کسانی که بازگشت حاصل از سرمایه‌گذاری (ROI) خود را دنبال می کنند می‌تواند مقرون به صرفه‌تر از CPM تمام شود

نقاط ضعف کمپین‌ تبلیغات کلیکی:

  • در تبلیغات CPC مزایده‌ای نظیر گوگل ادوردز بر سر ترافیک میان چند تبلیغ‌دهنده رقابت وجود دارد. در نتیجه هزینه‌ی تمام‌شده‌ی این مدل تبلیغات گاهی اوقات بالا می‌رود و برای بازیگران کوچک‌تر مقرون به صرفه نخواهد بود.
  • از طرف دیگر نیز ممکن است ترافیکی جذب نکنید.
  • کلیک‌هایی که به سمت تبلیغ‌دهنده روانه می‌شوند لزوماً به تبدیل منجر نخواهند شد. علت این امر می‌تواند ضعف صفحه‌ی فرود در متقاعد کردن بازدید کننده یا حتی کلیک‌های اتفاقی باشد. با این حال صرف اینکه کلیک به مشتری تبدیل نشده به معنای این نیست که در آینده هم نخواهد شد.
  • تبلیغات کلیکی هم می‌تواند کمی پیچیده شود و برای نتیجه گرفتن باید حتماً حواستان به کاری که انجام می‌دهید باشد.
 

منبع: رایکا

مجله علمی خبری تفریحی آموزشی...
ما را در سایت مجله علمی خبری تفریحی آموزشی دنبال می کنید

برچسب : تبلیغات کلیکی ,تبلیغات cpc, نویسنده : بیگ مگ bigmag بازدید : 205 تاريخ : شنبه 23 اسفند 1399 ساعت: 18:57

خشکشویی لباس

معمولا تمام خشکشویی های آنلاین و سنتی خدمات خشکشویی لباس را ارائه می دهند. در ادامه مطلب شما را با مفهوم کلی واژه خشکشویی و فرآیند خشکشویی لباس آنلاین آشنا می‌کنیم تا درک بهتری از خدمات خشکشویی لباس آنلاین داشته باشید.

امروزه معمولا در 70 درصد منازل لباسشویی وجود دارد و بسیاری از لباس‌های چرک و سایر منسوجات از این طریق وارد فرآیند شست و شو می‌شوند. البته بدیهی است که با حساسیتی که یک سری از البسه ها دارند گاها از روش سنتی و دستی برای پاکیزگی آنها استفاده می‌شود. در این میان دو فاکتور مهم وجود دارد: 1. جنس لباس و 2. زمان شما. برخی لباسها به علت جنس ظریف و حساسی که دارند با شست وشو های خانگی معمولا حالت اولیه خود را از دست می‌دهند، این مورد در لباس های زمستانی و پشمی، لباس‌های مجلسی و کت و شلوار و برخی انواع کفش کتانی به وفور دیده می‌شود. از طرف دیگر فاکتور زمان برای آن دسته از افرادی که بیشتر ساعات شبانه روز در خارج از منزل به سر می‌برند بسیار اهمیت دارد. بنابراین تنها کافی است لباس‌ها و منسوجات خود را به حباب بسپارید تا علاوه بر افزایش عمر البسه‌های خود و دریافت خدمات با کیفیت، هزینه زمانی برای این بخش از نیاز روزمره زندگیتان نداشته باشید. اما چرا ما در بیان خود به افزایش عمر لباس‌تان اشاره کردیم؟! خشکشویی، همانطور از که از اسم این کلمه پیداست، به معنی شستشوی بدون آب است. ولی چرا این روش جایگزین شستشو با آب شده است ؟! در روش شستشو با آب به دلیل اینکه مولکول‌های آب بسیار قطبی بوده و به شدت جذب بافت لباس‌ها می‌شوند و این امر باعـثـ از دست دادن فرم زیبای لباس شده و در نهایت از عمر لباس کم می‌شود. ولی روشی که باعثـ نجات البسه‌های ما شد خشکشویی بود ، این روش شستشو همان طور که بیان کردیم بدون آب صورت می‌گیرد، لباس‌ها در دستگاه‌های مخصوصی قرار می‌گیرند و با شوینده‌های شمیایی فوق العاده قوی که نه تنها باعـث از بین رفتن بافت البسه نشده بلکه باعث درخشان‌تر و زیباتر شدن آنها می‌شوند.

 
خشکشویی لباس

عمده خدماتی که در خشکشویی لباس آنلاین و خشکشویی لباس سنتی انجام میشود عبارتند از:
  • خدمات شستشو
  • خدمات اتوکشی
  • خدمات بخارشویی
  • خدمات سفیدشویی و لکه برداری

منبع: حباب

مجله علمی خبری تفریحی آموزشی...
ما را در سایت مجله علمی خبری تفریحی آموزشی دنبال می کنید

برچسب : خشکشویی ,خشکشویی آنلاین ,خشکشویی آنلاین حباب ,حباب ,خشکشویی لباس, نویسنده : بیگ مگ bigmag بازدید : 165 تاريخ : شنبه 9 اسفند 1399 ساعت: 5:59

قیمت های خشکشویی آنلاین

قیمت های خشکشویی توسط اتحادیه صنف خشکشویی و لباس شویی تهران ارائه می شود. فرقی نمی کنید که خشکشویی آنلاین است یا به صورت آفلاین و سنتی است. بهرحال صاحبان این کسب و کار موظف هستند قیمت های اتحادیه رو برای خدمات خود به مراجعه کنندگان ارائه کنند.

گاها ممکن است تصور کنیم که بسته به نوع ماشین هایی که استفاده میشود، کیفیت مواد شوینده، هزینه های سرویس ارسال و دریافت، لوکیشن و یا مکان فیزیکی خشکشویی و ... قیمتهای این نوع از خدمات متفاوت باشد. اما این طور نیست. مواردی که در قیمت خشکشویی حتی در نوع آنلاینش می تواند موثر باشد قیمت ارز و گرانی دلار است. دلار که گران میشود قیمت ماشین آلات و مواد اولیه برای شستن و لکه بری بالا می رود. البته در اینجا ما از هزینه های اجاره مکان و فضای فیزیکی فاکتور گرفته ایم.

 
خشکشویی آنلاین
 

معمولا هرجه به آخر سال نزدیک می شویم مراجه به خشکشویی به ویژه خشکشویی آنلاین بیشتر می شود. هرچند امسال به خاطر وضعیت کرونا ممکن است این مراجعه و تقاضا کمتر باشد. برخلاف باور عموم که اگر مراجعه زیاد شود قیمت خدمات هم افزایش می یابد، باید بیان کرد که این طور نیست. قیمت خدمات تغییر نمی کند. زیاد خلاق قانون اتحادیه است.

خشکشویی آفلاین یا خشکشویی آنلاین شاید صنف زیان دهی نباشد اما معمولا سود ده هم نیست. به عنوان مثال یک مغازه 40 متری در مرکز شهر حدود 600 میلیون تومان پول نیاز دارد. از سوی دیگر ماشین آلات هم نیاز است که اصلا آن را کنار می گذاریم. 600 میلیون تومان را اگر سپرده بانکی بگذارید و سالی 20 درصد سود بانکی بگیرید ماهی 10 میلیون تومان می شود. یعنی بدون اینکه مالیات پرداخت کنید، حرص و جوش بخورید و عوارض بدهید هر ماه ده میلیون تومان درآمد دارید. زیرا قیمت های این نوع خدمات آزاد نشده و گاها می بینیم که برخی خشک شویی به واسطه کمبود جا دستگاه لکه گیری نیست یا اینکه داروی لکه گیری به خاطر گرانی کم تر استفاده می شود. هنگامیکه نرخ ها آزاد شود ، واحد های خشکشویی می روند و دستگاه های مورد نیاز را می آورند.

مجله علمی خبری تفریحی آموزشی...
ما را در سایت مجله علمی خبری تفریحی آموزشی دنبال می کنید

برچسب : خشکشویی ,خشکشویی آنلاین ,خشکشویی آنلاین حباب ,حباب, نویسنده : بیگ مگ bigmag بازدید : 202 تاريخ : شنبه 9 اسفند 1399 ساعت: 5:58

شستشوی مبل

این یک واقعیت از زندگی است که اثاثیه منزل ما کثیف خواهد شد. در اینجا ما از کثیف شدن مبل‌ها سخن می‌گوییم. ذرات گرد و خاک به ترک‌ها و شیارهای مبل راه پیدا می‌کنند، نوشیدنی‌ها روی آنها ریخته می‌شود و البته حیوانات خانگی نیز در کثیف کردن مبلمان بی‌ تأثیر نیستند. خوشبختانه، تمیز کردن مبل نسبتاً آسان است. تمام آنچه که شما نیاز دارید کمی زمان، برخی شوینده‌های مناسب و وسایلی مانند جاروبرقی و بخارشور است. در ادامه مطلب ما به شما آموزش می‌دهیم که چگونه شستشوی مبل خود را با روش خانگی انجام دهید. البته اگر مبلهای حساس دارید پیشنهاد می کنیم آنها را به خشکشویی هایی که خدمات مبلشویی آنلاین یا آفلاین انجام میدهند بسپارید.

1 همه ما در زمان جاروکشیدن منزل سطح مبل ها را نیز جارو می‎کشیم. اینجا نیز همان کار را باید انجام دهید اما با دقت بیشتر. تمام ذرات و آشغال های بزرگ را جارو بکشید. تمام سطح مبل را پاک کنید. در این مورد به نکات زیر دقت کنید:
1 - از لوله باریک جارو برای ورود به شکاف‌ها و پاک کردن آنها استفاده کنید.
2 - تمام سطوح کوسن‌ها را با جارو برقی جارو کنید.
3 - بالشتک‌ها را برداشته و پایه مبل را با جاروبرقی جارو کنید.

 
خشکشویی لباس
 

2 ممکن است لکه‌هایی روی سطح مبل وجود داشته باشد که گرد و غبار یا کثیفی زیادی در آن جمع شده است و با جاروکشیدن از بین نرود، می‌توانید از یک برس موی سفت برای از بین بردن این نوع از لکه‌ها استفاده کنید و دوباره جاروبرقی را برای مَکِش گرد و خاک آزاد شده استفاده کنید. سعی کنید هنگام استفاده از برس مو قدرت دست خود را بیشتر کنید، البته مراقب باشید که به پارچه مبل آسیب نرسانید.

3 ممکن است پرز لباس، فرش و یا موی بدن حیوانات خانگی روی سطح مبل قرار گرفته باشد که با جاروبرقی موفق به زدودن آنها نشوید. برای تمیز کردن آنها می‌توانید از غَلتک پرزدار استفاده کنید. غلتک را در یک جهت استفاده کنید تا موها و پرزهای جمع شده، دوباره به سطح مبل برنگردند. اطمینان حاصل کنید که از هیچ مویی غافل نشدید.

4 در ساخت و سازه بسیاری از مبل‌ها چوب و مواد تزیینی دیگری استفاده می‌شود. این نقاط نیز باید کاملا تمیز و پاک شود. شما می‌توانید شوینده مناسب را بر روی سطح اسپری کنید سپس با دستمال تمیز کنید البته پیشنهاد می‌شود برای جلوگیری از تماس مستقیم شوینده به سطح مورد نظر، ابتدا بر روی پارچه مخصوص اسپری کنید و سپس سطح را تمیز کنید. اگر شوینده مخصوص سطح نیز در منزل نداشته باشید یک پاک‌کننده سطح چند منظوره کافی است.

5 این مرحله از کار براساس نوع و جنس پارچه مبل شما متفاوت است. معمولا باید یک برچسب در جایی که دیده نمی‌شود وجود داشته باشد که به شما می‌گوید روکش مبل از چه چیزی ساخته شده است. البته احتمالاً قبل از خریداری مبل نیز از نوع پارچه مبل مطلع باشید. وجود این برچسب‌ها از این جهت مهم است که معمولاً دستورالعمل‌هایی برای استفاده از محصولات پاک‌کننده روی پارچه دارند. در ادامه برخی از این اختصارات و نشانه ها را توضیح می‌دهیم که هر نماد به چه چیزی اشاره دارد:
W - به معنی استفاده از شوینده water-based به همراه یک بخارشور است.
WS - به این معنی است که شما می‌توانید یا از یک شوینده water-based به همراه بخارشور استفاده کنید یا شوینده‌هایی از نوع dry-cleaning. پاک‌کننده‌های dry-cleaning با مواد پرکلراتیلن شستشو را انجام می‌دهند و هیج اثری از آب در آنها نیست.
S - به این معنی است که شما فقط و فقط می‌توانید از یک روش dry-cleaning استفاده کنید.
Q - به این معنی است که مواد به کار رفته در ساخت مبل اورگانیک است و باید با استفاده از آب سرد شسته شوند.
X - به این معنی است که شما برای پاک کردن مو و زدودن پرزهای روی سطح مبل می‌توانید خدمات حرفه‌ای استفاده کنید.

منبع: حباب

مجله علمی خبری تفریحی آموزشی...
ما را در سایت مجله علمی خبری تفریحی آموزشی دنبال می کنید

برچسب : خشکشویی ,خشکشویی آنلاین ,حباب ,خشکشویی آنلاین حباب, شستشوی مبل, مبلشویی آنلاین, نویسنده : بیگ مگ bigmag بازدید : 197 تاريخ : شنبه 9 اسفند 1399 ساعت: 5:58

خشکشویی آنلاین حباب

خشکشویی آنلاین حباب فعالیت خود را از سال 1396 با هدف انجام کلیه امور شستشو، خشکشویی و اتوپرس البسه و اقلام مربوطه؛ به صورت آنلاین، کاملاً تخصصی، مکانیزه و با دقت و سرعت بالا ( تحویل ۲۴ ساعته و تحویل فوری ۴ ساعته برای اولین بار در ایران) آغاز کرد.

خدمات کلی که حباب ارائه می‌دهد عبارتند از: خشکشویی لباس، شستشوی مبل یا مبل‌شویی آنلاین و رنگرزی لباس. ما از واژه آنلاین استفاده می‌کنیم زیرا تمام فرآیند کاری حباب از شروع ثبت سفارش تا دریافت و تحویل کالا به صورت آنلاین انجام می‌شود. همانطور که در منزل یا محل کار خود هستید می‌توانید با نصب اپلیکیشن حباب سفارش خود را ثبت کنید و دیگر نگران اتلاف وقت و ماندن در ترافیک‌های سنگین تهران نباشید. حباب به شما کیفیت و زمان هدیه می‌دهد. چراکه دیگر نیاز نیست زمانی را برای انجام امور خشکشویی هزینه کنید و این زمان می‌تواند برای انجام امور مهمتر زندگی‌تان صرف شود. اپلیکیشن حباب به گونه ای طراحی شده است که کار کردن با آن بسیار ساده و کم دردسر باشد.

 
خشکشویی آنلاین حباب
 

خشک شویی لباس
خشکشویی لباس در حباب در انواع کتگوری های مختلف قرار دارد وتمام انواع البسه شما را در برمی‌گیرد. زمانی که وارد اپلیکیشن حباب می شوید، می توانید این دسته‌بندی‌ها را مشاهده کنید که شامل لباس‌های مردانه، لباس‌های زنانه، لباس‌های بچه‌گانه، کالای خواب و سایر انواع کالاها مانند پرده می باشند. در حباب برای احساس امنیت شما تمام این کالا بیمه می شوند. حباب با بهترین متدها شست وشو البسه و کالای شما را انجام می دهد. شما می توانید هر لحظه از طریق اپلیکیشن وضعیت سفارش خود را پیگیری نمایید.

مبل‌شویی در حباب
مبل‌شویی در حباب در دسته‌های مبلمان راحتی و مبلمان استیل قرار دارد. علاوه بر انواع مبلمان، شست‎شوی خوشخواب و همچنین انواع موکت نیز توسط حباب در این فیلد انجام می‌پذیرد. زمانی که وارد اپلیکیشن حباب می‌شوید، می‌توانید این دسته‌بندی ها را در بخش مبلمان مشاهده کنید و به سادگی سفارش خود را ثبت نمایید. در حباب به بهترین شکل خدمات مبلشویی انجام می‌شود زیرا حباب کادر اجرایی مجرب و دستگاه های نوین برای مبل‌شویی در نظر گرفته است. حباب برای احساس امنیت شما تمام این کالاها را بیمه می‌کند. همچنین شما عزیزان می‌توانید در هر لحظه از طریق اپلیکیشن وضعیت سفارش خود را پیگیری نمایید.

رنگرزی لباس در حباب
رنگرزی لباس در حباب از نظر دسته‌بندی همانند خشکشویی لباس می‌باشد. بدیهی است که گاهی البسه ما به رنگرزی مجدد نیاز دارد. در حباب رنگرزی طوری انجام می‌پذیرد که رضایت کامل شما عزیزان را به همراه داشته باشد. رنگ‌ها و موادی که برای رنگرزی البسه استفاده می‌شود بالاترین سطح کیفیت را دارند و عاری از هر گونه به جا ماندن رنگ و ایجاد حساسیت هستند. شما می‌توانید با مراجعه به اپلیکیشن، تب رنگرزی؛ سفارش خود را بعد از وارد کردن جزییات، ثبت کنید و هر مرحله از سفارش را از طریق اپلیکیشن حباب پیگیر باشید.

منبع: https://hobabb.com/

مجله علمی خبری تفریحی آموزشی...
ما را در سایت مجله علمی خبری تفریحی آموزشی دنبال می کنید

برچسب : خشکشویی ,خشکشویی آنلاین ,حباب, نویسنده : بیگ مگ bigmag بازدید : 156 تاريخ : شنبه 9 اسفند 1399 ساعت: 5:57

رابطه خشکشویی و گرانی دلار

شاید به ذهن شما هم خطور نکرده باشد که گران شدن دلار حتی می تواند فعالیت صنف خشکشویی چه خشکشویی آنلاین و چه خشکشویی سنتی و آفلاین را تحت تاثیر قرار دهد. در این باره ابوالفضل رجب زاده، رییس اتحادیه صنف خشکشویی و لباس شویی تهران توضیح می دهد.

به طور از کلی وضعیت فعالیت واحد های خشکشویی طی این روزهای آخر سال راضی هستید؟
امسال نسبت به سال گذشته رکود بیشتری وجود دارد. به طور کلی هر سال روند مراجعه شهروندان به واحد های خشکشویی طی روزهای پایانی سال کم تر می شود.

علت آن چیست؟
موضوع رقم و قیمت است. معمولا طی روزهای آخر سال شهروندان کالا های مختلفی از قبیل پتو، عروسک و پتو را برای شست و شو به خشکشویی می آورند. این گروه از کالا ها قاعدتا رقمی قابل توجه را تشکیل می دهند و مانند لباس نیست. بر همین اساس مردم مقداری محتاط تر عمل می کنند. امسال هم به نسبت سال های قبل افت مراجعه به خشکشویی بیشتر بوده است.

 
خشکشویی آنلاین
 

همکار های شما در واحد های خشکشویی مقصر نیستند؟
همکار های من مقصر نیستند بلکه به نظرم مواد شست و شو گران شده است. مواد شست و شو از بشکه ای 600 تا 700 هزار تومان به 2 میلیون 200 هزار تومان رسیده است. پودر رختشویی برای برخی لباس هاست. در واقع ماده اصلی شست و شو ماده پر کلر پلی اتیلن است که هر بشکه آن به 2 میلیون 200 هزار تومان رسیده است و مقدار مصرف آن بسته به حجم فعالیت مغازه ها دارد. به طور نرمال بین یک تا دو بشکه از این ماده برای واحد های خشکشویی در ماه نیاز است. این محصول گران نیز هست و گرانی ارز اصلی ترین دلیل آن است. جالب است که تعرفه ها بیشتر نشده است. اصلا تعرفه های ما واقعی نیست. اگر تعرفه واقعی بخواهد اعمال شود قاعدتا قیمت خدمات ما بیشتر خواهد شد. به صورت مقطعی قیمت واحد های خشکشویی را اجازه ندادند افزایش پیدا کند و به همین دلیل این صنف ضعیف شد. از 2000 واحد خشکشویی در حال حاضر به 900 واحد رسیدیم. روز به روز هم از این تعداد کاسته می شود. یعنی 99 درصد واحد های بزرگی که در صنف خشکشویی بودند، واحد های خود را جمع کردند. بعد از این اتفاق حدود 1100 واحد خشکشویی فقط در تهران تعطیل کرده اند.

در رابطه با این 1100 واحدی که تعطیل کرده اند ظرف چه مدت زمانی بوده است؟
طی 15 تا 16 سال گذشته این اتفاق افتاده است. دلیلی نداشت این اتفاق بیافتد. صنف ما بالاترین مصرف انرژی را دارد. یعنی آب ، برق و گاز. صنف ما از مسئولان درخواست کردند که قیمت آب، برق و گاز را به جای تجاری، صنعتی حساب کنند که صرف داشته باشد. وقتی صرف اقتصادی نباشد، برای برخی افراد راحت تر این است که واحد خشکشویی را تعطیل کنند و به طور مثال به یک بقالی اجاره دهند. همان افزایش تورم هر ساله بانک مرکزی را اگر روی تعرفه های خدمات ما می گذاشتند در حال حاضر نرخ ما خیلی بالاتر بود. از سوی دیگر و به طور مثال اگر تورم را 15 درصد حساب کرده اند 10 درصد بیشتر به نرخ های ما اضافه نکردند. همچنین ما مشکل کارگری هم داریم. هیچ کارگری حاضر نیست در این صنف فعالیت کند.

 

منبع: خبرگذاری تبیان

مجله علمی خبری تفریحی آموزشی...
ما را در سایت مجله علمی خبری تفریحی آموزشی دنبال می کنید

برچسب : خشکشویی ,خشکشویی آنلاین ,حباب ,خشکشویی آنلاین حباب, نویسنده : بیگ مگ bigmag بازدید : 188 تاريخ : شنبه 9 اسفند 1399 ساعت: 5:57

خشک‌شویی چیست؟

خشک‌شویی یکی از روش‌های شستشو و پاک کردن لباس می‌باشد. از آنجا که در این روش از آب استفاده نمی‌شود خشک‌شویی نام گرفته‌است. مولکول‌های آب بسیار قطبی هستند و هنگام شستشو با آب بسیاری از تارهای پارچه آب را به خود جذب می‌کنند و از شکل می‌افتند. به خصوص برای لباس‌های دارای بافت‌های مخلوط مانند کت و شلوار و پالتو، شستشو با آب سبب از بین رفتن فرم و حالت آن‌ها می‌شود. با استفاده از مواد حلال و شوینده غیر قطبی لباس شکل خود را حفظ می‌کند، و در عین حال لکه‌ها از بین می‌روند (ویکی پدیا).

روش شست‌وشو در خشکشویی ؟

در این روش لباس‌ها را درون دستگاه مخصوصی قرار می‌دهند و یک محلول شیمیایی را به آن اضافه می‌کنند. پس از تمام شدن مدت زمان شستشو، وقتی لباس را از داخل دستگاه بیرون می‌آورند، به‌طور کامل خشک است. خشک‌شویی‌ها برای برداشتن لکه روی لباس‌ها از اصول انحلال پذیری استفاده می‌کنند. این‌کار در دو مرحله انجام می‌گیرد، ابتدا لکه توسط یک جسم نرم‌کننده شل می‌شود سپس با فشار زیاد برداشته می‌شود. حلال مورد استفاده در این روش باید بتواند ذرات ریز روغن و چربی موجود در رشته‌های لباس را در خود حل کند. یکی از محلول‌های شیمیایی متداول که برای شستشو با این روش استفاده می‌شود، پرکلر پلی‌اتیلن یا پر کلر اتیلن است. این محلول شبیه بنزین است و به شکل مایع سنگینی است که هر لیتر آن در حدود سه کیلوگرم وزن دارد. پرکلر بو ندارد و خاصیت ضد عفونی‌کننده داشته و از بید زدن لباس نیز جلوگیری می‌کند. تترا کلرو اتن از دیگر انواع محلول‌های قابل استفاده در خشک‌شویی است. این ماده که فرار و اشتعال ناپذیر است حلال مناسبی برای لکه‌های روغنی و گلیسیرین می‌باشد. دی‌اکسید کربن مایع نیز از جدیدترین حلال‌ها است که برای تمیز کردن لکه‌های پارچه نیز کاربرد دارد. این ماده غیرسمی و غیرقابل اشتعال است (ویکی پدیا) .

 
خشکشویی آنلاین
 

خشکشویی آنلاین

امروزه با توحه به اینکه همه مردم به سمت گوشی های هوشمند روی آورده اند. بسیاری از خدمات از حالت سنتی و آفلاین به آنلاین روی آورده اند. البته آنلاین شدن خدمات فقط به علت همه گیر شدن گوشی های هوشمند نیست بلکه بستر اینترنت آغاز ارائه خدمات به صورت آنلاین بود. خشک شویی از جمله خدماتی است که در از گذشته بسیار مورد استفاده مردم بوده و هست. بنابراین ارائه آن به صورت آنلاین چه در بستر وب سایت و چه در بستر اپلیکیشن بسیار مورد استقبال مورد قرار گرفت. خشکشویی آنلاین تفاوت خاصی با خشکشویی آفلاین ندارد. در خشکشویی آنلاین عینا همان خدماتی ارائه می شود که در خشک شویی آفلاین یا سنتی ارائه میشود. اما جنس ارائه خدمات متفاوت است یعنی شما در منزل خود و مادامی که پای کامپیوتر یا تلفن همراه خود هستید، درخواست خود را ثبت میکنید. خدمات کلی که هر خشکشویی آنلاینی ارائه می‌دهد عبارتند از: خشکشویی لباس، شستشوی مبل یا مبل‌شویی آنلاین و رنگرزی لباس. ما از واژه آنلاین استفاده می‌کنیم زیرا تمام فرآیند کاری از شروع ثبت سفارش تا دریافت و تحویل کالا به صورت آنلاین انجام می‌شود. همانطور که در منزل یا محل کار خود هستید می‌توانید با نصب اپلیکیشن یا در بستر وب سایت سفارش خود را ثبت کنید و دیگر نگران اتلاف وقت و ماندن در ترافیک‌های سنگین نباشید. در خشکشویی آنلاین دیگر نیاز نیست زمانی را برای انجام امور خشکشویی هزینه کنید و این زمان می‌تواند برای انجام امور مهمتر زندگی‌تان صرف شود. سایر خدماتی که خشکشویی آنلاین انجام می دهد:

  • خشکشویی انواع البسه
  • قالیشویی انواع‌ فرش و گلیم
  • مبل شویی در انواع ساده، سلطنتی، اداری و ...
  • اتوکشی انواع البسه
  • بخارشویی انواع کالاهای مختلف
مجله علمی خبری تفریحی آموزشی...
ما را در سایت مجله علمی خبری تفریحی آموزشی دنبال می کنید

برچسب : خشکشویی, خشکشویی آنلاین, حباب, نویسنده : بیگ مگ bigmag بازدید : 166 تاريخ : شنبه 9 اسفند 1399 ساعت: 5:56

تبلیغات آنلاین با تبلیغات آفلاین چه تفاوتی دارند؟

طبیعی است متخصصین و مشاورین دیجیتال مارکتینگ طرفدار پر و پا قرص تبلیغات آنلاین باشند، اما تبلیغات آفلاین مثل آگهی‌های تلویزیونی، چاپی و محیطی، هنوز که هنوز است نقش بارزی در کمپین‌های تبلیغاتی ایفا می‌کنند. حتی با وجود رشد انفجاری تبلیغات دیجیتالی در دنیای امروز، پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند کل هزینه‌ی تبلیغات آنلاین در سطح جهان تا سال ۲۰۲۰ به پای هزینه‌ای که برای تبلیغات آفلاین می‌شود نخواهد رسید.

از آنجایی که هر رسانه‌ای نقاط ضعف و قوت خود را دارد، هدف از نگارش چنین مطلبی کوبیدن یکی در برابر دیگری نیست. بلکه باید روی این نگاه تمرکز داشت که تبلیغات آنلاین و آفلاین چقدر خوب می‌توانند در کنار یکدیگر قرار بگیرند و برای یکدیگر نقش «مکمل» داشته باشند. انقلاب فناوری به معنای آن نیست که بازاریابی سنتی را باید به طور کامل کنار گذاشت. بلکه می‌توان از فناوری برای بهبود آن کمک گرفت و محدودیت‌های آن را دور زد.

 
تبلیغات آنلاین
 

تبلیغات آنلاین و آفلاین کنار هم

اما سوال اینجاست که چگونه باید از تبلیغات آنلاین و آفلاین در کنار یکدیگر استفاده کرد؟ در چنین مواقعی نمی‌توان قیف خرید را در نظر گرفت و در طرح‌ریزی استراتژی به بیراهه رفت.

می‌توان کل استراتژی را آفلاین یا آنلاین طراحی کرد، از سطح آگاهی گرفته تا تعامل، نیت خرید و در نهایت تبدیل. اما اگر این دو در بخش‌های مختلف سفر مشتری (Customer Jouey) با هم مورد استفاده قرار بگیرند می‌توانند اثربخشی بیشتری از خود نشان دهند. در واقع می‌توان گفت موفق‌ترین تجربه‌ها در این زمینه روی خلق مسیری ایده‌آل برای مشتری با نقاط تماس آفلاین و آنلاین تمرکز دارند و در آنها از آگهی‌هایی استفاده می‌شود که با رویکرد چندکاناله، مکمل یکدیگر واقع می‌شوند.

تبلیغات آفلاین برد بسیار گسترده‌ای دارند و می‌توانند به مخاطبی دسترسی پیدا کنند که هیچ‌گاه نمی‌توان در فضای آنلاین به آنها دسترسی داشت. اما اجرای تبلیغات آفلاین، به خاطر هزینه‌های بیلبورد، بنر، تبلیغات رادیویی یا تلویزیونی و غیره، مخارج سنگینی دارد. از طرف دیگر شاید بتوان گفت تبلیغات آفلاین می‌تواند در مقایسه با کانال‌های آنلاین تبلیغات، هزینه به ازای (۱۰۰۰) بازدید یا CPM ارزان‌تری داشته باشد. تبلیغات آنلاین نیز به خاطر بُرد ظریف‌تر، بازگشت سرمایه‌ی بهتر (ROI)، و قابلیت اندازه‌گیری‌اش مفید واقع می‌شود؛ اما ممکن است در مقایسه با تلویزیون، هزینه به ازای (۱۰۰۰) بازدید بیشتری داشته باشد.

به بیان دیگر، تبلیغات آفلاین برای فعالیت‌های مرتبط با بخش بالایی قیف فروش که در آنها بُرد بیشتر و آگاهی از برند مهم است مناسب‌تر شمرده می‌شود. در حالی که با حرکت به سمت بخش‌های پایینی این قیف، بازاریابی تبدیل محور و مبتنی بر جذب مشتری روی کانال‌های آنلاین بهتر جواب می‌دهد؛ مثل تبلیغات CPA یا تبلیغات CPI.

 

منبع: رایکااَد

مجله علمی خبری تفریحی آموزشی...
ما را در سایت مجله علمی خبری تفریحی آموزشی دنبال می کنید

برچسب : تبلیغات آنلاین, تبلیغات آفلاین, تبلیغات دیجیتال, نویسنده : بیگ مگ bigmag بازدید : 197 تاريخ : شنبه 27 دی 1399 ساعت: 21:46

اطلاعات جعبه سیاه پرواز اوکراین 752

یک پرواز مسافربری متعلق به هواپیمایی بین‌المللی اوکراین از مبدأ تهران به مقصد کی‌یف بود که هدف شلیک پدافند هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفته و ساقط شد. این هواپیما در ۱۸ دی ۱۳۹۸ (۸ ژانویه ۲۰۲۰) ساعت ۶:۱۹ صبح، اندکی پس از برخاستن از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی هدف دو موشک قرار گرفت که به فاصلهٔ ۲۴ ثانیه از سامانهٔ موشکی تور پدافند هوایی سپاه پاسداران شلیک شدند و کمی بعد این هواپیما در نزدیکی شاهدشهر استان تهران سقوط کرد. همهٔ ۱۷۶ سرنشین این پرواز جان باختند. ویکی پدیا اما اکنون اطلاعات جعبه سیاه این هواپیما که مدت ها در دست دولت ایران بود بازخوانی شد. بازخوانی جعبه‌های سیاه در فاصله ۲۷ تیر تا سوم مردادماه در آزمایشگاه بررسی سانحه دفتر تحقیقات و تحلیل ایمنی هواپیمایی کشوری فرانسه انجام شد. تورج دهقانی زنگنه، رئیس سازمان هواپیمایی می‌گوید: هر سه نفر در کابین، که شامل دوخلبان و یک معلم پرواز بود متوجه شرایط غیر عادی شدند و متناسب با شرایط تا آخرین لحظه در حال کنترل و هدایت هواپیما به سمت فرودگاه امام خمینی بودند. وی یکشنبه دوم شهریور نتایج بررسی و بازخوانی دو ضبط‌کننده این هواپیما را ارائه کرد بر مبنای آن «هیچ صدا و یا نشانه ای از وضعیت کابین مسافران در صداها و اطلاعات ضبط شده وجود ندارد و نحوه صحبت و واکنش گروه پروازی نشان از سلامت جسمانی آن‌ها در این لحظات بوده است.» او گفت: «ضبط‌ کننده داده‌های پروازی در زمان ۶:۱۴ و ۵۶ ثانیه متوقف شده، تا این زمان تمام متغیرهای پروازی ثبت شده شرایط عادی داشته و هواپیما تا قبل از این در شرایط پروازی فنی نرمال بود و در پروفایل پروازی پیش‌بینی‌شده قرار داشت.» بر اساس اطلاعات به دست آمده پس از انفجار اول، معلم اول متوجه عملکرد درست هر دو موتور شد و به خلبانان این موضوع را اعلام کرد. ایران اینترنشنال مقامات ایرانی پس از سقوط این هواپیما و سه روز انکار کردن دلیل سقوط، عامل سقوط آن را خطای انسانی در شلیک موشک های پدافندی دانست. اما حال میدانیم که پس از شلیک اول تمامی سرنشینان هواپیما سالم بودند و خلبانان در تلاش بازگرداندن هواپیما بودند و بی‌شک با برج مراقبت در ارتباط بودند که پس از 19 ثانیه موشک و دوم شلیک شد.

 

مجله علمی خبری تفریحی آموزشی...
ما را در سایت مجله علمی خبری تفریحی آموزشی دنبال می کنید

برچسب : هواپیمای اوکراین, نویسنده : بیگ مگ bigmag بازدید : 154 تاريخ : شنبه 27 دی 1399 ساعت: 21:45

کاربرد تبلیغات کلیکی

پرداخت به ازای کلیک یا PPC نام مدلی از تبلیغات اینترنتی است که در آن بازدیدکنندگان تبلیغات به وب‌سایت، اپلیکیشن موبایل یا رسانه‌ای دیگر هدایت می‌شوند و تبلیغ‌دهنده بر اساس تعداد کلیک‌ها و مراجعه به رسانه خود، به نمایش‌دهنده هزینه تبلیغات را پرداخت می‌کند. این روش در زمان خود نوآوری در صنعت تبلیغات اینترنتی محسوب می‌شد و به مرور جایگزین متدهای سنتی تبلیغات بنری (مدت‌دار) و پرداخت به ازای تعداد نمایش شد. مدل‌های پیشرفته‌تر و پیچیده‌تری از تبلیغات کلیکی نیز هم‌اکنون در حال بهره‌برداری هستند که به عنوان مثال می‌توان به پرداخت به ازای منجر شدن به خرید اشاره کرد.

مدل «هزینه به ازای کلیک» بیش از هر جای دیگر در تبلیغات موتور‌های جستجو مثل تبلیغات گوگل ادوردز کاربرد دارد. تبلیغ‌دهندگان این جویشگر‌ها معمولاً روی کلمات یا اصطلاحات کلیدی بازار هدف خود پیشنهاد قیمت می‌دهند. در کنار تبلیغات بنری رسانه‌ها، برخی شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک و توییتر نیز مدل تبلیغات کلیکی را به عنوان یکی از گزینه‌های تبلیغاتی در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهند.

به طور کلی این مدل هم در دنیای وب و هم در دنیای بازاریابی موبایلی کاربرد دارد. در تبلیغات موبایلی نیز در ازای هر کلیک، تبلیغ‌دهنده بدهکار و نمایش‌دهنده طلبکار می‌شود. تبلیغ‌دهنده‌ها شاید مدل کلیکی را به مدل هزینه به ازای بازدید ترجیح دهند چرا که در ازای اقدامی عملی هزینه می‌پردازند. از طرف دیگر نمایش‌دهنده نیز ممکن است مدل سودآورتر یا قابل اتکا‌تر را برای درآمدزایی ترجیح دهد.

درآمد تبلیغات کلیکی برای نمایش‌دهنده‌ای که جایگاه تبلیغاتی دارد، بسته به کیفیت هدف‌گیری آگهی می‌تواند متفاوت باشد. در نتیجه، اغلب نمایش‌دهندگان و تبلیغ‌دهندگان به منظور بهینه‌سازی حجم تبلیغات و هزینه‌های خود، ترکیبی از مدل‌های تبلیغات CPC و CPM یا سایر مدل‌های درآمدی را به کار می‌گیرند. علاوه بر این، مدل تبلیغات CPC شاید بیشتر به درد تبلیغ‌دهندگانی بخورد که به جای هدفگیری بخش‌های پایینی قیف فروش و ترغیب به تبدیل نهایی، به دنبال جلب مشارکت گسترده در سطح پهن‌تر این قیف و تبدیل‌های کوچک‌تر هستند.

 
تبلیغات کلیکی
 

هدف از تبلیغات کلیکی یا تبلیغات CPC چیست؟

مدل هزینه به ازای کلیک در کنار مدل‌های هزینه به ازای بازدید (CPM) و هزینه به ازای اکشن (CPA) برای ارزیابی اثربخشی و سودآوری بازاریابی اینترنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مزیتی که مدل کلیکی نسبت به تبلیغات CPM دارد این است که تا حدی گویای اثربخشی تبلیغات یاد شده نیز خواهد بود. در واقع با بررسی تعداد کلیک‌ها می‌توان میزان توجه یا علاقه‌ی کاربر به آگهی را تا حدی ارزیابی کرد. در واقع اگر هدف اصلی یک آگهی تبلیغاتی کلیک خوردن یا به بیان دقیق‌تر هدایت ترافیک به سمت مقصدی مشخص باشد، مدل تبلیغات کلیکی بهترین معیار برای آن به شمار می‌رود.

 

منبع: https://raykaad.com/cost-per-click/

مجله علمی خبری تفریحی آموزشی...
ما را در سایت مجله علمی خبری تفریحی آموزشی دنبال می کنید

برچسب : تبلیغات کلیکی, تبلیغات cpc, نویسنده : بیگ مگ bigmag بازدید : 198 تاريخ : شنبه 27 دی 1399 ساعت: 20:57

چرا تبلیغات هدفمند دیجیتال باید طیف کامل قیف بازاریابی را پوشش دهد؟

سفر مشتری (Customer Jouey) با انطباق یافتن رفتار کاربر با اینترنت، در طول زمان دستخوش تغییراتی اساسی شده است. هیچکس هم قصد ندارد این حقیقت را انکار کند که مسیر مشتری به سمت تبدیل (Conversion)، مورد به مورد متفاوت است. اما آیا این واقعاً به آن معناست که قیف بازاریابی را باید کنار گذاشت؟ به نظر نمی‌رسد اینگونه باشد.

قیف بازاریابی؛ یک استراتژی سه‌بخشی
اما یک استراتژی منطبق بر طیف کامل قیف بازاریابی برای راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغات دیجیتال هوشمند چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟ شیوه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آنها کمپینتان را برای بخش‌های مختلف قیف فروش خود بخش‌بندی و هدف‌گیری کنید. اما فرمولی که به عنوان پیشنهاد می‌تواند برای شما نتیجه بخش باشد از این قرار است: استفاده از ویدیو برای افزایش آگاهی از برند، محتوای خلاق تعاملی و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی برای تعامل و جلب مشارکت کاربر، و محتوای خلاق متمرکز بر محصول برای جذب کاربر جدید. این رویکرد نه‌تنها رویکردی عملکرد‌محور محسوب می‌شود بلکه می‌تواند به رشد سالانه‌ی ترافیک و نرخ تبدیل شما نیز کمک کند.

۱. استفاده از ویدیو برای خلق آگاهی از برند
می‌توانید از تبلیغات ویدیویی به عنوان ابزاری برای گسترش آگاهی مخاطبان بخش بالایی قیف استفاده کنید. نوع دارایی‌هایی که در این مرحله مورد استفاده قرار می‌دهید به محصول یا خدماتی بستگی خواهد داشت که قصد دارید آن را تبلیغ بکنید. این کار به بررسی‌های کامل و جامعی نیاز دارد تا مطمئن شوید در بازگو کردن داستان برند خود به مخاطبان جدید، محتوایتان کارایی لازم را دارد.

 
تبلیغات دیجیتال
 

۲. بالا بردن مشارکت و تعامل مخاطب
از محتوای خلاق بصری برای ادامه‌ی داستان برند خود به عنوان مکمل استفاده کنید. هر مرحله از قیف بازاریابی ممکن است با انواع محتوای خلاق و فرخوان‌ها عملکرد بهتری پیدا کند، اما اطمینان حاصل کنید در تمام مراحل و روی تمام پلتفرم‌ها پیام منسجمی به سمت مخاطب جدید خود ارسال می‌کنید. در واقع از اهمیت انسجام پیام و استفاده از محتوای خلاق و جذاب هرچه بگوییم کم گفته‌ایم. در عین حال می‌توانید گروه‌های مختلفی از مخاطبان را مد نظر قرار دهید تا بتوانید جامعه‌ی بینندگان خود را گسترش دهید.

۳. هدایت مخاطبان مشارکت کننده به سمت تبدیل
در نهایت، از محتوای خلاق کاملاً متمرکز برای سوق دادن بازدیدکنندگان به سمت تبدیل (Conversion) استفاده کنید. به عنوان نمونه، مصداق این امر در خرده‌فروشی می‌تواند محتوا‌های خلاقانه‌ای باشد که تمرکز اصلی‌شان روی محصول است. برای بهینه‌سازی استراتژی خود می‌توانید استراتژی‌های هدفگیری مجدد را به کار بگیرید. اطمینان حاصل کنید آثار فعالیت‌هایتان در بخش بالایی قیف، روی فعالیت‌های پایینی مشخص و قابل ردگیری است.

 

منبع: رایکااَد

مجله علمی خبری تفریحی آموزشی...
ما را در سایت مجله علمی خبری تفریحی آموزشی دنبال می کنید

برچسب : تبلیغات دیجیتال, نویسنده : بیگ مگ bigmag بازدید : 165 تاريخ : شنبه 27 دی 1399 ساعت: 21:45

راه های بهبود تبلیغات کلیکی

بسیاری از تبلیغ‌دهندگان ممکن است فکر کنند با تبلیغات کلیکی، خیلی راحت تعداد زیادی کلیک دریافت خواهند کرد و افزایش فروش بلافاصله آغاز خواهد شد. اما در واقعیت شرایط پیچیده‌تر از این است. بدون استراتژی هوشمندانه و تبلیغی اثرگذار، کمپین تبلیغات موبایلی شما ممکن است بیشتر از سود، هزینه روی دستتان باقی بگذارد. برای آنکه از کمپین تبلیغات CPC خود بیشترین بهره را ببرید، باید به تقاضای منحصر به فرد مخاطب، محدودیت‌ها و فرصت‌های تبلیغات موبایلی خوب فکر کنید. در ادامه می‌توانید چند راهکار برای خلق کمپین‌های تبلیغات موبایلی اثربخش‌تر را از نظر بگذرانید که می‌توانند برای کاربران جذابیت بیشتری داشته باشند و نرخ کلیک (CTR) بالاتری نیز برایتان رقم بزنند.

تست A/B
برخی تبلیغ‌دهندگان برای پیدا کردن بهترین ترکیب برای تبلیغات موبایلی خود، صد‌ها مدل متن، تصویر، هدف‌گیری و پیشنهاد مختلف را در کنار هم امتحان می‌کنند تا بتوانند بهینه‌ترین ترکیب را پیدا کنند. نام دیگر این کار A/B Testing است که طی آن نسخه‌های مختلفی از یک مدل اولیه مورد آزمایش قرار می‌گیرد. حتی جزئی‌ترین تغییرات مثل سایز لوگو، فونت، رنگ و تگ‌لاین نیز می‌توانند تغییرات بزرگی ایجاد کنند.

تعیین سقف هزینه و نرخ مطلوب بازگشت سرمایه‌گذاری (ROI)
نرخ ایده‌آل هزینه به ازای کلیک شما از روی ROI مطلوبی که برای خود تعیین می‌کنید مشخص می‌شود. برای اغلب کسب‌و‌کار‌ها نسبت ۵ به ۱ درآمد به تبلیغات قابل قبول محسوب می‌شود. این یعنی به ازای هر یک دلاری که برای تبلیغات هزینه می‌شود، ۵ دلار درآمد باید حاصل شود. طبیعی است تعیین کردن سقف هزینه برای کمپین‌های تبلیغات CPC نیز می‌تواند از هدررفت منابع جلوگیری کند.

بهبود کیفیت لندینگ پیج
فارغ از شبکه‌ی تبلیغاتی انتخاب شده، هر کمپین تبلیغاتی آنلاین برای آنکه به درستی کار کند و بهترین نتیجه‌ی ممکن را بدهد نیاز به صفحه‌ی فرود یا همان لندینگ پیج مرغوب با نرخ تبدیل بالا دارد. هیچ تبلیغ‌دهنده‌ای دوست ندارد بازدیدکننده‌ها پس از کلیک روی آگهی تبلیغاتی و هدایت به صفحه‌ی فرود، بدون هیچ اقدام خاصی آن را ترک کنند. تبلیغ‌دهنده می‌خواهد وقتی مخاطب به صفحه‌ی فرود می‌رسد کاری انجام دهد. به همین منظور، باید لندینگ پیج جذاب و متقاعد کننده‌ای وجود داشته باشد که در این مرحله مخاطب را به برداشتن قدم بعدی و انجام اقدامی عملی مجاب کند. برای تحقق این مهم، به چند فاکتور اساسی نیاز است:

فراخوان شفاف:
فراخوان، پیام دعوت به اقدام یا Call To Action شما همان کلیدی است که کارش ترغیب کاربر به انجام اقدامی عملی است. آنچه که فراخوان شما را فوق‌العاده می‌کند ترکیب «ارزش» و «ارتباط» است. فراخوان شما از یک طرف باید برای مخاطب حاوی ارزش بوده و از طرف دیگر به وبسایت و لندینگ پیج مربوطه مرتبط باشد.

 
تبلیغات کلیکی
 

پیشنهاد جذاب:
پیشنهاد به هر آن چیزی که گفته می‌شود که در ازای ترغیب مخاطب به انجام اقدام مورد نظرتان در اختیارش قرار می‌دهید. این پیشنهاد می‌تواند تخفیف آنی، کوپن تخفیف، استفاده‌ی رایگان آزمایشی به مدت محدود (ترایال)، ارائه‌ی یک فرم آماده یا حتی بروشور قابل دانلود باشد. به عنوان نمونه، یک بروشور رایگان و شانس شرکت در قرعه‌کشی برای کسانی که اطلاعات تماسشان را ثبت می‌کنند می‌تواند پیشنهاد جذابی باشد و آنها را به ثبت اطلاعات ترغیب کند.

اشاره به ویژگی‌های بسیار مهم:
مخاطبان صفحات فرود شما باید متقاعد شوند برای برداشتن قدم عملی مورد نظر، دلایل قابل توجهی وجود دارد. برای دستیابی به این مهم باید بهترین ویژگی‌های محصول یا خدمات خود را برجسته کنید. بهتر است مطمئن شوید ویژگی‌هایی که برمی‌شمرید واقعاً مهم‌ترین ویژگی‌های محصول یا خدمات شما هستند؛ نباید در لندینگ پیج خود اطلاعات اضافی قرار دهید. در این صفحه به اندازه‌ای اطلاعات لازم است که آنها را به کسب اطلاعات بیشتر ترغیب کند.

استفاده از سیستم‌های خودکار مدیریت کمپین
برای به حداکثر رساندن موفقیت کمپین‌های تبلیغات کلیکی و دستیابی به نتیجه‌ی مطلوب در مقیاس بالا، می‌توان از سیستم‌های خودکار مدیریت قیمت پیشنهادی استفاده کرد. مبنای تصمیم‌گیری‌های این سیستم را می‌توان روی اهداف آگهی‌ها مثل حداکثر سودآوری، حداکثر ترافیک، حداکثر دقت در هدفگیری یا غیره تنظیم کرد. اثربخشی این سیستم‌ها مستقیماً با کیفیت و کمیت داده‌های عملکردی کمپین مرتبط است. بنابراین آگهی‌هایی که ترافیک پایینی دریافت می‌کنند به خاطر کمبود داده‌های جمع‌آوری شده، سیستم‌های مدیریت خودکار قیمت را در معرض کاهش یا حتی از بین رفتن اثربخشی قرار می‌دهند.

تجزیه و تحلیل مستمر
یکی از بزرگ‌ترین مزایای تبلیغات موبایلی و به طور کلی اینترنتی این است که در خصوص نرخ کلیک و سایر معیار‌ها شفافیت زیادی وجود دارد. بنابراین بهتر است از هر فرصتی برای جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده (به ویژه داده‌های مربوط به تبدیل) استفاده شود. به این ترتیب می‌توان فهمید چه کار‌هایی نتیجه می‌دهند و چه کار‌هایی خیر.

 

منبع: https://raykaad.com/cost-per-click/

مجله علمی خبری تفریحی آموزشی...
ما را در سایت مجله علمی خبری تفریحی آموزشی دنبال می کنید

برچسب : تبلغات کلیکی, تبلیغات CPC, نویسنده : بیگ مگ bigmag بازدید : 157 تاريخ : شنبه 27 دی 1399 ساعت: 21:44

هشت تکنیک بسیار کاربردی برای افزایش تمرکز و بازدهی مطالعه در ایام امتحانات

شاید شما داستان معروف هیزم شکنی که فرصت تیز کردن تبرش رو نداشت شنیده باشید. هیزم شکنی که هر روز انرژی مضاعفی برای کارش صرف می‌کرد اما میزان هیزمی که هر روز جمع می‌کرد، کمتر و کمتر می‌شد. تا اینکه یک روز شخصی که الوارها رو ازش تحویل می‌گرفت، پرسید آخرین بار کی تبرت رو تیز کرده ای؟ هیزم شکن جواب داد اینقدر سخت مشغول کار بودم که فرصت تیز کردن تبرم رو نداشتم. تیز نکردن تبر و مدت‌ها سخت کار کردن با تبر کند، مثالیه برای انجام کارها به شکلی سخت و بدون استفاده از تکنیک‌های هوشمندانه. شاید خیلی از ما تمام سال‌های تحصیل، مثل همین هیزم‌شکن رفتار کرده باشیم. درس خوندن برامون کاری فرسایشی و خسته کننده شده باشه و شب‌های امتحان هم با چندین و چند بار مطالعه هنوز مطالب درسی برامون نامفهوم باشن. در این مطلب قراره درباره تکنیک‌هایی صحبت کنیم که بازدهی مطالعه در ایام امتحانات رو برامون بالاتر ببره. پس آماده باشید برای تیز کردن تبرهاتون!

همه چیز مرتبه؟

جایی که برای مطالعه انتخاب می‌کنید باید به اندازه‌ی پهن کردن کتاب و دفتر ها و یادداشت هاتون جا داشته باشه. مهم تر از اون، نور کافی دارید؟ صندلی‌تون به اندازه‌ای راحت هست که بعد از چند ساعت مطالعه دچار گردن دردن نشید؟ تاثیر این موارد موقع درس خوندن بیش از چیزیه که به نظر می‌رسه. پس حتماً جایی رو برای مطالعه انتخاب کنید که احساس راحتی داشته باشید و بیشترین میزان تمرکز ممکن براتون امکان پذیر باشه. برای بعضی افراد این تمرکز فقط در حالت سکوت کامل ایجاد میشه و برای بعضی دیگه باید یه موسیقی ملایم وجود داشته باشه تا به تمرکزشون کمک کنه. به این موارد فکر کنید و برای پیدا کردن عادت هاتون زمان بذارید.

رسم نمودار و فلوچارت

چه قدر از حافظه بصری‌تون موقع درس خوندن کمک می‌گیرید؟ یکی از مفیدترین تکنیک‌ها اینه که پیش از شروع مطالعه یک مبحث، سعی کنید هر چیزی که از قبل می‌دونید رو درباره اون بنویسید. بعد جاهایی رو که هنوز نمی‌دونید و سوال‌هایی که در ذهنتون درباره اون مبحث پیش میاد رو بنویسید. این کار آمادگی ذهن رو برای یادگیری چندین برابر می‌کنه. در کنار این سعی کنید پاراگراف ها رو به نمودار و فلوچارت تبدیل کنید. کمک گرفتن از حافظه بصری، کاریه که باعث میشه موقع امتحان، مباحث رو خیلی سریع تر به یاد بیارید.

از نمونه سوالات امتحانات سال‌های قبل غافل نشید

این موضوع در دانشگاه حالت پیچیده‌تری داره و بیشتر در امتحانات مدرسه و آزمون‌های ورودی دانشگاه کاربرد داره اما با کمی جستجو ممکنه بتونید از دانشجوهای سالهای بالاتر که قبلاً این درس رو با همین استاد گذراندن کمک بگیرید.

 
تکنیک درس خواندن
 

مباحث رو برای اطرافیان توضیح بدید

تکرار مباحثی که مطالعه می‌کنید برای اطرافیان نقش بسیار موثری در یادگیری بهتر مطالب درسی داره. اطرافیان شما در زمان مطالعه برای امتحان، ممکنه هم اتاقی‌های خوابگاه باشن که خودشون هم سخت درگیر درس خوندن هستن اما اگر در خونه مطالعه می‌کنید، امکان سود بردن از همراهی پدر و مادر باقی اعضای خانواده رو دارید.

به طور منظم استراحت داشته باشید

اگرچه ممکنه فکر کنید ساعت‌های متمادی مطالعه کردن کار سازنده و مفیدی باشه اما این کار در عمل به بازدهی شما ضربه می‌زنه و سرنوشتی شبیه هیزم شکن اول داستان پیدا می‌کنید. عادت‌های افراد متفاوته و نمیشه نسخه واحدی رو برای همه در نظر گرفت پس سعی کنید عادت هاتون رو بشناسید و ببینید زمان بهینه‌ای که ذهنتون توانایی بیشتری برای تمرکز در زمان مطالعه داره چقدره. مثلاً بعضی افراد صبح‌ها تمرکز بیشتری می‌تونند روی مطالعه داشته باشند و بعضی‌های دیگه شبها توانایی بیشتری برای مطالعه و تمرکز دارند. گاهی هم باید از کتاب جزوه جدا بشید و خودتون رو در معرض هوای آزاد قرار بدید. اصلاً هم از این کار احساس عذاب وجدان نداشته باشید و بدونید که ذهن شما به هوای آزاد و دریافت ویتامین دی از تابش خورشید نیاز داره.

تنقلات و تغذیه مفید را فراموش نکنید

خبر خوب اینه که موقع درس خوندن نه تنها نباید از غذا غافل شد بلکه برای حفظ سطح انرژی و قدرت تمرکز باید مواد غذایی اندازه کافی به بدن برسونید. خبر نه چندان خوب اینه که باید حسابی از خوراکی‌هایی که ارزش غذایی پایینی دارن (اما احتمالن خوشمزه هستن) مثل فست فود پرهیز کنید. بدن شما باید با مواد مغذی که به افزایش قدرت حافظه و تمرکز کمک می‌کنن مثل ماهی، انواع مغزها، خوراک‌هایی مثل خوراک لوبیا و عدسی و میوه‌ها تغذیه بشه. این موضوع نه تنها برای زمان مطالعه بلکه برای روز امتحان هم صدق می‌کنه. وعده‌های غذایی در روز امتحان باید حاوی غذاهایی باشه که به طور آهسته هضم میشن و انرژی آزاد می‌کنن

به اندازه کافی آب بخورید

رعایت این مورد شاید به اندازه رعایت نکته قبلی راحت نباشه. ما عادت نداریم تا زمانی که تشنه نشدیم آب بخوریم. اما راه چاره اینه که دائماً ظرفی مثل یک پارچ آب حین درس خوندن در اطرافمون باشه. روز امتحان هم در صورت امکان یک قمقمه کوچک همراه با خودتون داشته باشید.

با دوستانتون گروه‌های مطالعه تشکیل بدید

ممکنه تجربه این کار رو در ساعت‌های قبل از امتحان داشته باشید. توصیه ما اینه: پیش از اینکه اینقدر به زمان امتحان نزدیک بشید، با همکلاسی‌ها دور هم گروه مطالعه داشته باشید. ممکنه سوالاتی پیش بیاد که اونها جوابش رو بدونن و برعکس. البته این تکنیک شاید برای کسانی که فقط در سکوت و تنهایی می‌تونن تمرکز کافی داشته باشند تکنیک کاربردی نباشه اما اگر می‌تونید از خودتون مطمئن باشید که در جمع دوستان و همکلاسی ها توانایی تمرکز دارید، حتماً از این تکنیک بسیار مفید استفاده کنید.

جمع بندی:

درس خوندن از سنین پایین بخشی از زندگی همه ماست اما با وجود این عادت چندین ساله، هنوز خیلی هامون از تکنیک خاصی برای بازدهی بهتر مطالعه استفاده نمی‌کنیم و کماکان همون روش‌های سنتی درس خوندن رو که از زمان مدرسه بهش عادت داریم، در دانشگاه هم ادامه می‌دیم. هم برای مدل و سبک درس خوندن و هم برای مدیریت زمان، تکنیک‌های هوشمندانه‌ای وجود دارند که ما تعدادیش رو در این مطلب ذکر کردیم. با یک سرچ ساده در گوگل هم به راحتی میشه به کلی تکنیک دیگه دسترسی پیدا کرد. پس بهتره این روند خسته‌کننده و طاقت‌فرسای درس خوندن رو از یک جایی به بعد کنار بگذاریم، و برای سال‌های آینده تحصیل، برنامه درست و اصولی تری داشته باشیم.

 

منبع: استادیو

مجله علمی خبری تفریحی آموزشی...
ما را در سایت مجله علمی خبری تفریحی آموزشی دنبال می کنید

برچسب : استادیو, روش های صحیح مطالعه, درس خواندن , نویسنده : بیگ مگ bigmag بازدید : 215 تاريخ : شنبه 30 فروردين 1399 ساعت: 15:14

سقوط قیمت نفت در جهان

روز جمعه (۳ آوریل/۱۵ فروردین) و پس از توییت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، درباره گفتگوی او با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و اظهار امیدواری آقای ترامپ درباره احتمال نزدیکی مواضع عربستان و روسیه بر سر تولید، قیمت نفت پس از هفته‌ها سقوط افزایش یافت؛ و هر بشکه برنت با حدود چهار دلار افزایش به بالای ۳۴ دلار رسیده بود. افزایش قیمت نفت در روز جمعه در حالی بود که کمتر از دو هفته پیش هر بشکه نفت برنت به زیر ۲۲ دلار هم رسیده بود؛ این نرخ، پائین‌ترین قیمت نفت را در ۱۸ سال اخیر ثبت کرد.

چین، بزرگترین وارد‌کننده جهان است که تا پیش از شیوع کرونا حدود روزانه حدود ۱۴میلیون بشکه نفت وارد می‌کرد؛ کاهش این تقاضا و چشم‌انداز منفی بازار باعث افت قیمت نفت در جهان شد.

از جمله دلایل عمده سقوط قیمت نفت در ماههای اخیر کاهش تقاضا در بازار و همچنین تنش عربستان و روسیه بر سر قیمت بوده است. اختلاف اخیر روسیه و عربستان به حدود یک ماه پیش بر‌می‌گردد، زمانی که اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و روسیه تصمیم داشتند روزانه یک و نیم میلیون بشکه‌ از تولید خود بکاهند که با اختلاف ریاض و مسکو (تولید کننده غیرعضو) توافقی حاصل نشد و متعاقب آن قیمتها سقوط کرد.

قیمت نفت از ابتدای سال جاری میلادی شاهد کاهشی معادل ۶۵ درصد بوده است.

با فراگیری کرونا در جهان، بسیاری از شرکتهای نفتی یا تولید را متوقف کرده‌اند و یا حجم تولید را کاهش داده‌اند. این وضعیت باعث شده شرکتهای بزرگ نفت و گاز در جهان هزینه‌های خود را هم در سال جاری میلادی (۲۰۲۰) کاهش دهند. هشت شرکت بزرگ نفتی در جهان، از جمله آرامکو (شرکت ملی نفت عربستان) و شرکت هلندی-بریتانیایی "رویال داچ شل" اخیرا این کاهش هزینه‌ها را معادل ۲۸میلیارد دلار اعلام کرده‌اند. این رقم معادل بیست درصد هزینه‌های اصلی است که پیشتر ۱۴۲ میلیارد دلار اعلام شده بود.

عربستان پیش از اتفاقات اخیر گفته بود قصد دارد از دو ماه دیگر (ماه مه) با افزایش ۶۰۰ هزار بشکه در روز، صادرات خود را به ۱۰/۶ میلیون بشکه برساند. تولید روزانه نفت عربستان در ماه‌های گذشته به طور متوسط ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه بود ولی گفته شده تا ۱۲ میلیون بشکه در روز ظرفیت تولید دارد.عربستان از جمله کشورهایی است که تولید نفت در آن ارزان تمام می‌شود.

منبع: bbc news فارسی

راه حل اوپک پلاس برای این مشکل:

اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و صادرکنندگان بزرگ غیر عضو، ملقب به "اوپک پلاس"، جلسه‌ای اضطراری برگزار کردند که عربستان میزبان آن بود. کشورهای عضو اوپک و هم‌پیمانان آن از جمله روسیه در یک نشست اضطراری با کاهش روزانه ۱۰ میلیون بشکه‌ای تولید نفت خود به توافق رسیدند. این تصمیم از نظر گستره و میزان کاهش تولید بی سابقه است ویک اقدام تاریخی محسوب می شود. با این وجود، بازارهای جهانی نفت امروز جمعه ۱۰ آوریل با کاهش قیمت ها این پیام را فرستادند که میزان کاهش تولید ۱۰ میلیون بشکه در روز کافی نیست و نمی تواند تعادل از بین رفته بین عرضه و تقاضای جهانی نفت بر اثر کرونا را دوباره احیا کند. گسترش اپیدمی کرونا، آهنگ رشد تولید دراقتصاد جهانی را به شدت تحت تأثیر قرار داده و کاهش داده است. توقف بسیاری از فعالیت های اقتصادی و اجرای سیاست های جداسازی اجتماعی و قرنطینه و مسدود شدن مرزها برای مسافران، تقاضای جهانی نفت خام را در حدود ٢٠ تا ٢٥ میلیون بشکه در روز کاهش داده است. در همین حال ظرفیت ذخیره سازی نفت که از هفته های گذشته در بسیاری از کشورهای جهان آغاز شده است، به مرحله نزدیک به اشباع رسیده است. در چنین شرایطی است که کاهش ۱۰ میلیون بشکه ای نفت نمی تواند بازار های جهانی نفت را قانع کند.

منبع: rfi.fr

مجله علمی خبری تفریحی آموزشی...
ما را در سایت مجله علمی خبری تفریحی آموزشی دنبال می کنید

برچسب : کرونا ,نفت, اقتصاد جهانی, , نویسنده : بیگ مگ bigmag بازدید : 231 تاريخ : شنبه 30 فروردين 1399 ساعت: 14:23